68 proc. Polaków ma więcej niż jedną skrzynkę mailową i 60 proc. subskrybuje newslettery

68 proc. Polaków ma więcej niż jedną skrzynkę mailową i 60 proc. subskrybuje newslettery

Obecnie w Polsce jest 28,2 mln internautów, którzy korzystają z e-maili. Jak wynika z raportu „Jakie e-maile chcą otrzymywać od Ciebie klienci w 2021 roku?” ExpertSender, 31% ankietowanych posiada tylko jedną, prywatną skrzynkę e-mailową. Z e-maili chętnie korzysta e-commerce. Oferty, które badani dostają e-mailowo, prawie połowa badanych czyta kilka razy dziennie. Dla 53% oferty przesyłane e-mailem są spamem. Aż 48% osób nie otwiera wiadomości z folderu SPAM.

E-mail jest najwygodniejszym, najtańszym i najlepiej konwertującym kanałem zarówno do pozyskiwania nowych, jak i utrzymywania istniejących klientów. A jego wydajność w 2021 roku – drugim roku pandemicznych obostrzeń, w którym wiele firm zmuszona będzie ograniczyć marketingowe wydatki – będzie wręcz podwójnie atrakcyjna - mówi Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender.

E-mailowe realia

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez ExpertSender, aż ⅔ Polaków korzysta z więcej niż jednego prywatnego adresu e-mail. Ponad 40% osób ankietowanych ma dwa, 31% jedno, a 26% od trzech do pięciu kont e-mailowych. Co ciekawe prawie 2% osób ma ponad 6 e-maili. Dodatkowo 47% badanych kilka razy dziennie czyta oferty przesyłane na e-maila, 27% robi to raz dziennie. Tylko 4% nie robi tego wcale.

Ponad 60% ankietowanych subskrybuje newslettery, a 70% wie, że na ich e-maile trafiają oferty specjalne, których mogą nie spotkać w żadnym innym miejscu. Warto też zauważyć, że na współczynnik otwarć ogromny wpływ ma temat wiadomości - aż 79% stwierdziło, że on determinuje otwarcie e-wiadomości.

Lubiane wiadomości e-mail

Według raportu, aż 76% ankietowanych chciałoby odbierać tylko oferty, które ich interesują. Ponad 1/3% badanych twierdzi, że odkąd ogłoszono pandemię, korzystają z ofert przesyłanych e-mailem częściej niż przedtem. Co ciekawe, jeśli niechciana wiadomość e-mail trafi do spamu, wtedy otwiera ją aż ponad połowa osób.

Aż 86% wie, że treść e-maila, którego otrzymuje, może być dopasowana do ich preferencji. Co więcej, 61% znacznie chętniej czyta takie wiadomości. Mimo to ankietowanym zdarza się anulować subskrypcję newslettera. Potwierdziło to 64% osób, a 88% osób wie, że ma do tego prawo.

Przeczytaj także: Jak zarabiać na wiedzy nie mając własnej strony internetowej czy bloga?

E-mail stał się codzienną intymną relacją marki z klientem, który świadomie angażuje się w przesyłane treści i zna korzyści związane z kierowaną do niego komunikacją. Według badania, aż 77% osób otrzymuje maile od swoich ulubionych marek. Daje to ogromne możliwości - podsumowuje Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender.

Z pełnym raportem ExpertSender można zapoznać się tutaj, są to wyniki badania zrealizowanego w listopadzie 2020 na grupie 500 osób metodą CAWI. Próba reprezentatywna.


Drukuj   E-mail