Jak zarabiać na wiedzy nie mając własnej strony internetowej czy bloga?

Jak zarabiać na wiedzy nie mając własnej strony internetowej czy bloga?

Rynek szkoleń online będzie w najbliższych latał rozwijał się w bardzo dużym tempie. Potwierdzają to wszelkie badania i analizy. Wiele osób stanie się milionerami dzięki nauczaniu innych. Niezależnie od tego czy już tworzysz wartościowe kursy, czy dopiero chcesz zacząć to robić, masz możliwość skorzystać z trendu i wykorzystać dobrą koniunkturę.

Chcesz zacząć zarabiać ucząc innych, tworząc kursy online, szkolenia video albo ebook'i?

Od czego zacząć?

Najważniejszą rzeczą jest to czy faktycznie masz wartościową wiedzę dla innych oraz czy potrafisz ją przekazać tak by student poczuł się przeprowadzony z punktu A do punktu B (więcej na ten temat: Co to oznacza, że kurs online jest dobry, wartościowy?).

Większość znanych twórców, którzy skutecznie sprzedają swoje kursy i szkolenia online ma strony internetowe dedykowane ofercie oraz blogi tematyczne gdzie dzielą się swoją wiedzą. Bardzo często budują całe skomplikowane systemy gdzie w ramach strony zintegrowane są także:

  • sklep,
  • płatności,
  • faktury,
  • newsletter
  • i platforma do kursów.

To wszystko wymaga sporej wiedzy i dużych nakładów finansowych.

Czy warto inwestować w to wszystko?

Oczywiście, że tak – jest to bardzo profesjonalne podejście dające ogromne możliwości marketingowe i wpływające na wizerunek. Trzeba jednak zdawać sobie sprawę, że by osiągnąć wyniki potrzeba zarówno dużo pracy w tworzenie contentu jak i czasu. Własna strona umożliwia pozyskiwanie Klientów z Google poprzez wyszukiwania (tzw. ruch organiczny) ale by tak się działo należy stosować SEO, które poza tym, że jest kosztowne to działa po dłuższym czasie. Na efekty często trzeba czekać wiele miesięcy a nawet lat. Jeżeli potrzebujesz efektu szybko to ta strategia nie zapewni Ci sukcesu. Buduj własną stronę, bloga na później, by za 0,5 roku może rok czerpać z tego korzyści.

Czy można skutecznie sprzedawać kursy nie mając jeszcze własnej strony internetowej / bloga?

Jest wiele modeli w których można skutecznie realizować sprzedaż. Część twórców korzysta tylko z reklamy internetowej inni opierają sprzedaż o budowanie relacji w mediach społecznościowych.
Najczęściej jednak stosuje się modele mieszane, wykorzystujące różne kanały pozyskiwania Klientów. Biorąc pod uwagę nakład pracy, autorzy kursów rozwijają różne formy z biegiem czasu.

Jak to może wyglądać w praktyce?

Jeżeli myślisz poważnie o sprzedaży kursów online, szkoleń czy ebook'ów to przede wszystkim zacznij od zbadania rynku. Sprawdź czy podobne kursy są już dostępne na rynku, jaki program oferują, jak duża społeczność zgromadzona jest wokół twórców. Jeżeli chcesz zaoferować coś unikalnego to zapytaj swoich potencjalnych Klientów czy potrzebują wiedzy na ten temat, jakie mają problemy, czego nie rozumieją. Upewnij się, że nie zaangażujesz się w tworzenie produktu, którego nikt nie będzie chciał kupić.

Budowanie społeczności

W zależności od niszy, Twoich osobistych preferencji i możliwości zacznij gromadzić społeczność osób interesujących się tematyką związaną z kursem, szkoleniem czy ebook'iem. Może to być kanał na YouTube, FanPage i/lub grupa na Facebook'u, osobisty profil na LinkedIn czy Instagramie. Na początku zacznij od 2 działań, np. kanał + fanpage. Lepiej działać na nieco mniejszą skalę ale dawać wartość i faktycznie gromadzić społeczność niż próbować robić wszystko z marnym skutkiem. Skupiaj ludzi wokół tematu trochę szerszego niż Twój pierwszy kurs, da Ci to możliwość oferowania kolejnych tej samej grupie osób w przyszłości. Bardzo ważne jest tutaj wyczucie ponieważ, jeżeli tematy filmów, wpisów będą szeroko obejmowały Twoją niszę to być może zgromadzisz większą społeczność ale mniej dopasowaną do Twojej oferty. Gdy jednak tematyka dostarczanej wiedzy, porad będzie zbyt wąska trudno będzie zbudować większą społeczność. Warto zrobić sobie plan działań na minimum 3 miesiące do przodu i systematycznie go realizować. Jeżeli materiały będą ciekawe, angażujące to szybko zgromadzisz wielu fanów dla których będziesz ekspertem w interesującej ich dziedzinie. Teraz już tylko jeden krok by stali się twoimi Klientami.

Sprzedaż i realizacja kursu

Fizyczną sprzedaż można zrealizować w różny sposób, na własnej stronie (sklepie) gdy już ją masz albo na Platformie dedykowanej produktom edukacyjnym. Własny sklep to spora inwestycja czasowa i finansowa, wymaga integracji z systemami płatności i fakturowania. Potrzebne też będzie oprogramowanie do zrealizowania kursu.

Korzystanie z naszej Platformy umożliwia Ci już od samego początku oferowanie kursów, szkoleń, ebook'ów bez żadnych kosztów. Jedyną inwestycją jest czas potrzebny na wprowadzenie oferty. Dodatkowo otrzymasz bezpłatnie narzędzie Moodle do realizacji nawet najbardziej wymagających kursów. Twoi studenci będą mogli uczyć się na dowolnym komputerze lub innym urządzeniu wyposażonym w internet. Dla urządzeń mobilnych dostępna jest także specjalna aplikacja ułatwiająca korzystanie z Moodle na telefonach i tabletach.

Dzięki korzystaniu z Platformy dotrzesz do osób, których nie udałoby Ci się pozyskać własnymi siłami. Odwiedzają nas Klienci zainteresowani innymi produktami, często podobnymi i dokonują własnych wyborów. Platforma reklamuje się na Facebook'u, Instagramie i w  Google. Promujemy wybrane produkty naszych Partnerów by zwiększyć ich sprzedaż. Partnerstwo oznacza dla nas współdziałanie:

Ty robisz wszystko co potrafisz by stworzyć markę osobistą i zaprosić do zakupu swoich fanów a my wspieramy Twoje działania reklamą.

Model działania Platformy jest taki, że dostajesz od nas za darmo wszystkie narzędzia techniczne, takie jak:

  • sklep,
  • faktury,
  • płatności,
  • platformę do kursów Moodle,
  • strony sprzedażowe,
  • rozliczenia.

My zarabiamy tylko na faktycznej sprzedaży – pobieramy od niej prowizję. Im większa jest Twoja sprzedaż, tym nasza prowizja jest mniejsza. To z tej prowizji utrzymujemy Platformę z jej wszystkimi usługami, prowadzimy marketing (w tym reklamę) i realizujemy zysk. Uczciwe? Naszym zdaniem to najlepsza możliwa opcja na rynku. Co więcej jeżeli uznasz, że chcesz dodatkowo przeznaczyć jakiś budżet na reklamę by zwiększyć sprzedaż to proponujemy pomoc w realizacji kampanii. Mamy duże doświadczenie i wiemy co zrobić by „nie przepalać pieniędzy”.

Pomagamy również w innych działaniach wspierających sprzedaż. Możemy np. przeprowadzić z Tobą wywiad albo pomóc zrealizować webinar sprzedażowy. O szczegółach możesz przeczytać w artykule „Chcesz sprzedawać swoje szkolenia, webinary, kursy online albo ebook'i?”. Co więcej jeżeli jesteś osobą początkującą i nie czujesz się jeszcze zbyt dobrze w wystąpieniach online możesz skorzystać z „Kursu Wystąpień Publicznych” o wartości 399 zł całkowicie za darmo, tylko dlatego, że jesteś naszym Partnerem.

Czy współpracując z Telestudent zrealizujesz wszystko to co mając własnego bloga?

Korzystając z Platformy Telestudent masz możliwość zacząć sprzedaż swoich kursów niemal natychmiast. Dostaniesz dużo potrzebnych narzędzi, które w znakomity sposób uzupełnią Twoje działania w social media. Zyskujesz czas na nauczenie się marketingu internetowego by wykorzystywać więcej możliwości promocji Twoich produktów edukacyjnych. W wielu przypadkach to wystarcza by osiągnąć spektakularne wyniki. Zachęcamy jednak nie rezygnować z innych możliwości. Dlatego jeżeli masz czas i środki by założyć swoją stronę internetową i budować na niej markę osobistą zrób to koniecznie. W przyszłości Ci się to opłaci. Współpracując z nami nie musisz inwestować w sklep internetowy i platformę do kursów, dlatego stworzenie i prowadzenie bloga czy strony internetowej będzie dla Ciebie zdecydowanie tańsze i prostsze. Na blogu piszesz artykuły, porady, case study, opisujesz kursy i szkolenia a sprzedaż i realizację techniczną kursu przekierowujesz na Platformę Telestudent. To naprawdę bardzo dobre rozwiązanie. Mamy Partnerów, którzy od dawna prowadzą własne blogi a zdecydowali się na współpracę z nami.

Dlaczego? Są dwa zasadnicze powody:

  • dajemy im dostęp do nowych Klientów,
  • otrzymują profesjonalne narzędzia z których wybierają te, których potrzebują. Dla przykładu: Partner, który miał wdrożone: sklep internetowy, faktury, płatności zdecydował się je przenieść z jednego ważnego powodu. Wystawiał miesięcznie ok. 1000 faktur (głównie za dostęp do webinarów). W księgowości płacił za ilość faktur. Współpracując z nami ma do zaksięgowania 2 w miesiącu! Tak cały ciężar wystawiania ogromnej ilości dokumentów spoczywa na Telestudent, to my też księgujemy płatności od Klientów. Z Partnerem rozliczamy się 2 razy w miesiącu. Wygodne?

Jest też jeszcze jeden, który na początku wydaje się mniej oczywisty. Popularna wtyczka do Wordpress'a umożliwiająca sprzedaż i realizację kursów online kosztuje w najprostszej wersji 1000 zł rocznie. Na Telestudent możesz korzystać z najlepszej platformy do kursów online Moodle całkowicie za darmo. Znają ją w zasadzie wszystkie osoby, które w ostatnich latach studiowały bo używają ją prawie wszystkie uczelnie wyższe. To bardzo ważne dlatego, że Klienci kursów dostają narzędzie, które znają i potrafią z niego korzystać.

Tworząc własnego bloga i korzystając z Platformy Edukacyjnej Telestudent masz niesamowicie ułatwione zadanie. Możesz skupić się na dawaniu wartości swoim Klientom.

Tworzysz wartościowe kursy online?
Zostań naszym Partnerem i sprzedawaj je na Platformie Telestudent?


Drukuj   E-mail