Kupony to kody, które umożliwiają uzyskanie przez Klienta rabatu. Może to być konkretna kwota lub procent od ceny dokonywanego zakupu. Platforma Telestudent ma bardzo zaawansowany system umożliwiający zarządzanie kuponami, w którym możesz zdefiniować rabaty w nawet najbardziej złożony sposób.
Szczegółowy opis definiowania kodów rabatowych znajdziesz tutaj: Jak Ustawić Kody Rabatowe na Platformie Telestudent. W dalszej części tego wpisu zaprezentujemy Ci pomysły w jaki sposób możesz je wykorzystać w swojej sprzedaży.
- Rabaty okazjonalne takie jak Black Friday, Black Week, Urodziny, Święta itp.
- Okienka Sprzedażowe
- Kontrola skuteczności Twoich działań w różnych kanałach pozyskiwania Klientów
- Mini Program Partnerski
- - -
Rabaty okazjonalne takie jak Black Friday, Black Week, Urodziny, Święta itp.
Najbardziej popularnym zastosowanie kuponów rabatowych jest przydzielanie obniżek cen na konkretne produkty lub ich grupy z powodu jakiejś okazji.
Najpopularniejsze okazje gdy stosuje się tego rodzaju promocje to:
- Black Friday i Black Week.
- Urodziny sprzedającego lub potencjalnego Klienta.
- Święta związane z branżą (tematyką kursu, szkolenia).
- Wyprzedaże i Likwidacje produktów lub linii produktowych.
Kupony mogą być dostarczane indywidualnie do każdego Klienta (mailem, sms'em, spersonalizowaną reklamą w social media) lub ogłaszane publicznie. Indywidualne rabaty często powiązane są z wcześniejszymi zakupami i bezpośrednio z nich wynikają. Często twórcy stosują specjalne zniżki dla obecnych Klientów na nowy kurs, będący kontynuacją tego, który już mają.
Możliwości stosowania rabatów okazjonalnych jest bardzo wiele i ich wykorzystanie zależy tylko od kreatywności.
Czy ty już wiesz z jakiej okazji udzielisz rabatu swoim Klientom?
- - -
Okienka Sprzedażowe
Sprzedaż w tzw. okienkach sprzedażowych to bardzo popularna metoda stosowana przez najlepszych twórców kursów online i szkoleń. Generalna idea jest taka, że przez cały rok utrzymujesz wysoką cenę na swoje produkty a w okresach gdy robisz Kampanię Sprzedażową obniżasz cenę. Promocję cenową realizujesz albo poprzez okresowe obniżenie ceny albo poprzez dystrybucje kodów, które upoważniają do uzyskania rabatu, lub poprzez zastosowanie obu tych rzecz razem. Jak to może wyglądać w praktyce?
Załóżmy, że realna wartość Twojego kursu wynosi 1999 zł.
Standardowa cena – 3999 zł – utrzymujesz ją przez cały rok. Jest mało prawdopodobne, że w tej cenie zdobędziesz wielu klientów (szczególnie, że nie ma żadnego wsparcia marketingowego).
W okienku sprzedażowym ustawiasz nową cenę, np. 2499 zł (pozostawiając przekreśloną cenę 3999 zł). Dodatkowo zachęcasz swoich potencjalnych Klientów do skorzystania z promocji dając im kupon (kod rabatowy) na dodatkowe 20% jeżeli zdecydują się na zakup np. w ciągu 24h. Dzięki temu uzyskasz cenę 1999 zł a Twoi Klienci będą zadowoleni z pokaźnej obniżki wynoszącej łącznie 50% ceny wyjściowej.
Dodatkową korzyścią dla Ciebie może być skontrolowanie z jakich konkretnie działań sprzedażowych masz najwięcej Klientów. Więcej o tej metodzie w dalszej części tego artykułu.
- - -
Kontrola skuteczności Twoich działań w różnych kanałach pozyskiwania Klientów
Bardzo ciekawym zastosowaniem Kuponów jest kontrolowanie skuteczności konkretnych działań marketingowych.
Jeżeli organizujesz sprzedaż swojego wydarzenia, kursu online czy szkolenia i prowadzisz różne działania możesz dokładnie wiedzieć, które ostatecznie doprowadziły do sprzedaży.
Na każdy kanał pozyskiwania Klientów wygeneruj inny kod, np. osobny do maila sprzedażowego, na stronę sprzedażową (landing page), na bloga itd. W zależności od tego, które kanały okażą się najskuteczniejsze, takich kodów zostanie najwięcej zużytych podczas zakupów. Prosta i bardzo skuteczna metoda na sprawdzenie co doprowadziło Klientów do decyzji zakupowej.
W przypadku wydarzeń takich jak Konferencje, kupony możesz wykorzystać do sprawdzenia jak działania wspierające prowadzone przez konkretnych Prelegentów przyczyniły się do sprzedaży biletów. Wystarczy, że każdemu udostępnisz unikalny kupon (kod), który precyzyjnie wskaże Klientów (zarówno personalnie jak i ilościowo) pozyskanych dzięki działaniom Partnerów.
W zależności od tego na jak bardzo precyzyjnych danych Ci zależy, możesz stworzyć cały system kodów, który pozwoli Ci na kontrole niemal każdego działania marketingowego.
Dzięki takiemu podejściu do polityki cenowo – rabatowej możesz nawet stworzyć program partnerski.
- - -
Mini Program Partnerski
Jeżeli dobrze przemyślisz swoją strategię sprzedaży a polityka cenowa oparta będzie o rabaty to możesz dzięki stosowaniu kuponów stworzyć mini program partnerski.
Programy Partnerskie najczęściej oparte są o tzw. linki partnerskie. W tym przypadku nie ma konieczności stosowania tej techniki.
Jeżeli masz osoby zainteresowane promocją Twoich produktów edukacyjnych umieszczonych na Platformie Telestudent to możesz rozliczać ich efekty właśnie za pomocą kodów rabatowych.
Najważniejsze jest jednak byś tak określił ceny początkowe swoich produktów, by po zastosowaniu rabatów były dla Ciebie korzystne.
Dzięki przydzieleniu odrębnych kodów dla Twoich Partnerów możesz bardzo precyzyjnie sprawdzić sprzedaż wygenerowaną przez ich działania polecające.
Dodatkowo możesz stosować indywidualne wartości rabatów w zależności od ustaleń pomiędzy Wami.
Program Partnerski oparty o kody rabatowe jest prosty, łatwy do wytłumaczenia i wdrożenia. Zapewnia 100% pewność pochodzenia Klienta i umożliwia Ci zwiększenie sprzedaży dzięki stosowaniu poleceń.