Wirtualne Biuro:
ul. Gdańska 89/1,
85-022 Bydgoszcz,
Polska
tel.: (+48) 52 364 57 54
Na te i wiele innych pytań odpowiedź znajdziesz w naszym poradniku.
Chcesz dodać swojego e-book'a, instrukcję, schemat, podcast albo video? Ten poradnik poprowadzi Ciebie krok po kroku.
Możesz udostępniać swoje poradniki, szkolenia zarówno płatnie jak i bezpłatnie. Ty decydujesz jak chcesz dzielić się swoją wiedzą. Z naszego poradnika dowiesz się jak to zrobić. Możesz obejrzeć film dostępny powyżej lub pobrać dokument w postaci pliku pdf. Zapraszamy do aktywnego korzystania z platformy.
Platforma Telestudent umożliwia sprzedaż produktów elektronicznych wszystkim aktywnym Partnerom. Jeżeli nie jesteś jeszcze naszym Partnerem to kliknij „Zarejestruj się jako Partner (Sprzedawca)” i wypełnij formularz.
Każdy Partner po zalogowaniu się na stronie ma możliwość przejścia do specjalnego Panelu Partnera w którym otrzymuje funkcje umożliwiające prowadzenie sprzedaży produktów.
Panel znajduje się pod adresem: https://telestudent.pl/panel/ - dostęp do niego możliwy jest również z poziomu menu (po zalogowaniu do Platformy).
Ze względów bezpieczeństwa wejście do Panelu Partnera wymaga ponownego zalogowania się takimi samymi danymi jak do Platformy Telestudent.
Uwaga
Loginem jest Twój adres email.
Po zalogowaniu się do Panelu Partnera uzyskujesz dostęp do wszystkich funkcji koniecznych do oferowania Swoich produktów elektronicznych na Platformie.
Opis funkcji związanych z rozliczeniami, statystykami i komunikacją znajdziesz w poradniku: „Konto Sprzedawcy na platformie Telestudent”.
Z tego poradnika dowiesz się jak dodawać i zarządzać Swoimi produktami.
Przed przystąpieniem do dodania pierwszego produktu należy zaznajomić się z dokumentem „Dobre Parktyki dodawania produktów na Platformie Telestudent”.
Twój Sklep → Katalog Produktów
Wybierając z Menu Twój Sklep a następnie Katalog Produktów przechodzisz do listy swoich ofert. Z tego poziomu możesz Aktywować / Deaktywować / Usuwać i co najważniejsze dodawać Produkty.
Po wybraniu funkcji Utwórz (dodawanie nowego Produktu) pojawi Ci się formularz podzielony na kilka zakładek:
Wypełnianie formularza możesz zacząć od dowolnej z nich.
Zakładka „Informacje Podstawowe” zawiera zestaw najważniejszych parametrów Twojego Produktu.
Domyślnie podpowiada nam się opcja „Elektroniczny”. Do wyboru mamy także produkt „Fizyczny” i „Pakiet”.
Kliknij w puste pole wyboru a otworzy się lista zdefiniowanych kategorii do których możesz przypisać swoją ofertę. Powinno wybrać się przynajmniej dwie pozycje np. „Webinary / Szkolenia Online” i kategorię tematyczną np. „Couching”.
To pole musi być ustawione jako pierwsze. Jeżeli kategoria po wybraniu nie dodaje się, należy odświeżyć stronę (Ctr+R) by usunąć cache z przeglądarki internetowej dla tego widoku. Gdy ustawisz kategorie możesz przejść do kolejnego kroku czyli wprowadzenia nazwy produktu.
Określ unikalną nazwę swojej oferty. Nazwa powinna zaciekawić i przyciągnąć potencjalnego kupującego. Po wprowadzeniu nazwy można nacisnąć przycisk "Zapisz i zamknij" by z poziomu listy Twoich produktów ustawić go jako "Nieaktywny". Gdy wprowadzisz cały opis Twojej oferty możesz opublikować produkt.
Jeżeli aktualnie dodawany produkt jest podrzędny wobec wcześniej dodanego możesz w tym miejscu wskazać ten, który jest jego „rodzicem”.
Pole dotyczy tylko produktów, które posiadają producenta / wydawcę – w większości przypadków pozostaw to pole puste. Jeżeli potrzebujesz określić Producenta a nie ma go na liście – skontaktuj się z nami a my go dodamy.
Pola dotyczą produktów fizycznych – pozostaw je puste.
Bardzo ważne pola. Informacje, które tutaj wprowadzisz pojawią się na samej górze opisu produktu oraz na listach w kategoriach pod obrazkiem wizualizującym ofertę. Używaj języka korzyści, w prostych frazach wyraź najważniejsze dla Klienta cechy / parametry Twojego produktu.
W 2, 3 zdaniach napisz dlaczego Klient powinien kupić Twój produkt. Używaj języka emocji, tak by po ich przeczytaniu internauta chciał nacisnąć przycisk „Kup Teraz”. Jest to najważniejszy tekst opisu Twojej oferty dlatego postaraj się by był dobrze przemyślany i „dopieszczony”.
W tym miejscu wgraj obraz (zdjęcie / grafikę) wizualizujący Twój produkt. Zadbaj o to by był spójny z Nazwą Produktu i wzmacniał przekaz. Zgodnie z Dobrymi Praktykami zadbaj o to by wszystkie Twoje obrazy wykorzystywane do wizualizacji produktów na Platformie były w jednakowym stylu, miały takie same czcionki, ikony, logo i zbliżoną kolorystykę.
Jeżeli do opisu swojej oferty chcesz zastosować treść video to umieśc tutaj adres do pliku. Zalecamy używanie sprawdzonych serwisów takich jak YouTube czy Vimeo. Nie gwarantujemy, że filmy z innych miejsc będą się prawidłowo wyświetlały.
Główny opis Twojej oferty. Możesz w tym miejscu wstawić dowolna treść. Warto jednak tekst podzielić na bloki i używać nagłówki, wypunktowania, pogrubienia itp. Im bardziej przejrzysty (atrakcyjny wizualnie) będzie tekst – tym łatwiej będzie się go czytało.
Możesz w tym miejscu dodać dodatkowe obrazy wizualizujące Twoją ofertę.
Idealne miejsce by dołączyć plik w .pdf. Sprzedając szkolenie, kurs czy webinar możesz dołączyć Program, Agendę czy jakikolwiek inny załącznik uatrakcyjniający twoją ofertę. Jeżeli tworzysz produkt bezpłatny to w tym miejscu dodaj oferowany plik.
W zakładce tej w zależności od rodzaju (kategorii) produktu pojawić się mogą pola opcjonalne. Np w przypadku „Szkolenie Online / Webinar” będą to pola:
Jeżeli Twój produkt posiada Warianty, np. Bilet Premium, Bilet VIP albo „+2h Konsultacji online” itp. to w tym miejscu możesz je utworzyć.
Dodatkowy tekst dodawany na końcu nazwy produktu podstawowego. W przypadku Biletów może to być np. Nazwa Podstawowa: Konferencja Kody Kobiecości – III Edycja, dla wariantów biletów mogą zostać utworzone Sufiksy: Bilet Premium, Bilet VIP albo po prostu Premium, VIP.
Nazwy wariantów w tych przypadkach będą następujące:
Pozostaw to pole puste, system wygeneruje alias automatycznie.
Stwórz dodatkowy kod, który zostanie dopisany do SKU głównego produktu.
Podobnie jak w Produkcie głównym określ najważniejsze korzyści z tego wariantu produktu.
Możesz dodać obrazy, które będą wyświetlane tylko przy Wariancie.
Określ czy Wariant jest włączony (widoczny) dla Klientów.
Podobnie jak w przypadku Produktu głównego.
Dla każdego Wariantu istnieje możliwość modyfikacji Szczegółów produktu. W przypadku Webinarów np. można ustalić inne godziny wydarzenia czy Prelegentów w zależności od Wariantu Biletu.
Zestaw danych związanych z oferowanym Produktem. W sekcji „Informacje Podstawowe” umieściliśmy dane widoczne dla każdego, kto przegląda strony Platformy Telestudent – tutaj zarządzasz produktem (status, magazyn, limity sprzedaży) oraz umieszczasz pliki Produktu, które będą udostępnianie Klientom, którzy dokonają zakupu.
Włączanie / Wyłączanie widoczności Twojej oferty.
Standardowo ustawione jest na jeden. Jeżeli chcesz sprzedawać pakiet (np. Biletów) możesz tutaj wprowadzić inną wartość.
Ograniczenie ilości sprzedawanych produktów dla pojedynczego Klienta. 0 (zero) oznacza brak ograniczeń.
Jeżeli chcesz by system pilnował ilości oferowanych produktów (np. Biletów) włącz tą funkcję. W przeciwnym wypadku ilość produktów możliwych do zakupu nie będzie w żaden sposób ograniczona.
Podpowiedź: Jeżeli chcesz w prosty sposób kontrolować ilość wszystkich sprzedanych sztuk produktu z poziomu listy produktów możesz ustawić Zarządzanie Zapasami na włączone i ustawić bardzo dużą ilość produktów na magazynie. W praktyce ograniczenie nie zadziała ale system będzie liczył „zapasy” i w każdym momencie pokazywał ilość pozostałych sztuk.
Wprowadź ilośc produktów oferowanych do sprzedaży
Jeżeli dopuszczasz przekroczenie sprzedaży ponad stan magazynowy – wprowadź o ile w przeciwnym wypadku pozostaw 0 (zero).
Zestaw parametrów i plików dotyczących Twojego Produktu.
Możesz w tym miejscu wgrać plik lub wskazać adres tego pliku – będzie on dostępny dla Klienta po zapłaceniu Zamówienia.
Po naciśnięciu przycisku: Dodaj Nowy Plik lub Link (URL) otworzy się nowe okienko z zestawem parametrów dotyczących Produktu.
Określ czy Produktem ma być plik czy link do serwisu zewnętrznego (link) takiego jak YouTube czy Vimeo. Jeżeli przechowujesz swoje video w innych serwisach upewnij się, że nasza Platforma je obsługuje.
Uwaga
Pliki Produktu są dostępne tylko po zakupie. Jeżeli używasz Schematu Ceny: Bez Ceny (katalog) to dodawanie w tym miejscu plików nie ma sensu. Jeżeli tworzysz produkt darmowy, niewymagający zakupu dodaj go jako załącznik.
Jeżeli powyżej wybrano plik to w tym miejscu możesz go wgrać.
Alternatywnie jeżeli wybrano link to w tym miejscu należy go podać.
Podobnie jak powyżej tylko dotyczy Próbki Produktu.
Wiele plików może być w tej samej grupie ale muszą mieć unikalne numery wersji. Dzięki grupowaniu można tworzyć wiele zestawów plików dla jednego produktu.
Numer wersji danego pliku.
Data Wydania pliku. Bardzo przydatna informacja gdy Produkt zawiera wiele Grup i Wersji plików.
Pole określające czy aktualna wersja pliku jest najnowsza.
Status Danego Pliku. Gdy jest nieopublikowany – nie będzie udostępniony.
Jeżeli chcesz by produkt był dostępny za pomocą Hot-Link'a możesz włączyć tą opcję.
Dodatkowe słowa kluczowe klasyfikujące dany plik.
Dodatkowy komentarz do udostępnianego pliku.
Możesz okreslić rodzaj licencji na jakiej udostępniasz swoje Produkty. Jeżeli na liście brakuje licencji, której używasz – skontaktuj się z nami i uzupełnimy listę.
Zasadniczo pozostaw tutaj wartość 0 (zero) – bez ograniczeń. Jeżeli z jakiegoś powodu chcesz ograniczyć możlwość wielokrotnego pobierania to możesz tutaj to zrobić. Pamiętaj by w opisie Produktu poinformować Klientów, że możliwość pobierania będzie ograniczona.
Podobnie jak wyżej tylko dotyczy czasu w którym Klient może pobierać zakupiony Produkt. Pozostawienie tej wartości pustej ustawi możliwość dostępu przez miesiąc!
Określ ile aktywnych licencji jest dozwolonych dla tego produktu. Standardowo podajemy 1.
Wprowadź adres URL podglądu na żywo lub wersji demonstracyjnej.
Wybierz w jaki sposób (jeżeli ma się pokazywać) ma być zrealizowany podgląd.
Określ w jaki sposób chcesz zarządzać ceną produktu.
Produkt nie posiada ceny, wszelkie informacje i pliki dostępne są dla każdego użytkownika. Jest to sposób prezentowania Produktu przeznaczony dla wszelkiego rodzaju instrukcji (jak np. ten dokument).
Sposób dostarczania Produktu wymagający „dokonania zakupu”. By nabyć Produkt Klient musi zarejestrować się na Platformie. Dzięki temu otrzymasz dane Klientów w tym ich adresy email. Metoda Idealna do budowania listy Potencjalnych Klientów na Płatne Produkty.
Metoda pozwalająca wprowadzić cenę stałą, jednakową dla Wszystkich Klientów.
W polu Stała Cena należy wprowadzić cenę netto Produktu.
Jeżeli chcesz zrobić Promocję Cenową to w polach: Cena Fabryczna oraz Cena Katalogowa wpisz starą cenę Brutto np. 499.00 zł a w polu Stała Cena wpisz nową (obniżoną) Cenę Netto.
Dzięki temu na karcie Produktu oraz na listach w Kategoriach widoczne będą 2 ceny: Przekreślona wyższa cena oraz nowa aktualna.
Jeżeli chcesz uzależnić cenę Produktu od ilości sztuk i / lub okresu czasu w którym dokonywany jest zakup (np. Biletów) to ta metoda określania cen jest do tego stworzona.
Dodatkowo możesz także określić tutaj modyfikacje ceny dla poszczególnych wariantów (rodzajów – np. Biletów Standard, Premium, VIP).
Oczywiście podobnie jak w przypadku metody Cena Stała możesz zwizualizować promocję cenową za pomocą przekreślonej starej ceny.
W zakładce tej możesz zmienić meta tagi dotyczące Twojej oferty. Jeżeli nie wiesz co to jest – pozostaw wszystkie pola bez zmian.
Wskaż w tej sekcji słowa kluczowe odpowiadające twojej ofercie. Będą one wykorzystywane do wyszukiwania Produktów Powiązanych. Używaj słów / fraz w liczbie pojedynczej i bezosobowo, np. „couching”, „rozwój osobisty”, „prokrastynacja” itp.