Dodawanie produktów na Platformie Telestudent

Dodawanie produktów na Platformie Telestudent

Dodawanie własnych produktów na Telestudent
  • Jak zalogować się do Panelu Partnera?
  • Jak dodać nowy produkt?
  • Jaki model definiowania Ceny wybrać?
  • Jak dodać Warianty Produktu?
  • Jak ograniczyć ilość dostępnych Produktów?

Na te i wiele innych pytań odpowiedź znajdziesz w naszym poradniku.

Chcesz dodać swojego e-book'a, instrukcję, schemat, podcast albo video? Ten poradnik poprowadzi Ciebie krok po kroku.

Możesz udostępniać swoje poradniki, szkolenia zarówno płatnie jak i bezpłatnie. Ty decydujesz jak chcesz dzielić się swoją wiedzą. Z naszego poradnika dowiesz się jak to zrobić. Możesz obejrzeć film dostępny powyżej lub pobrać dokument w postaci pliku pdf. Zapraszamy do aktywnego korzystania z platformy.

Platforma Telestudent umożliwia sprzedaż produktów elektronicznych wszystkim aktywnym Partnerom. Jeżeli nie jesteś jeszcze naszym Partnerem to kliknij „Zarejestruj się jako Partner (Sprzedawca)” i wypełnij formularz.

Logowanie do Panelu Partnera

Każdy Partner po zalogowaniu się na stronie ma możliwość przejścia do specjalnego Panelu Partnera w którym otrzymuje funkcje umożliwiające prowadzenie sprzedaży produktów.

Panel znajduje się pod adresem: https://telestudent.pl/panel/ - dostęp do niego możliwy jest również z poziomu menu (po zalogowaniu do Platformy).

Ze względów bezpieczeństwa wejście do Panelu Partnera wymaga ponownego zalogowania się takimi samymi danymi jak do Platformy Telestudent.

Uwaga

Loginem jest Twój adres email.


Po zalogowaniu się do Panelu Partnera uzyskujesz dostęp do wszystkich funkcji koniecznych do oferowania Swoich produktów elektronicznych na Platformie.

Opis funkcji związanych z rozliczeniami, statystykami i komunikacją znajdziesz w poradniku: „Konto Sprzedawcy na platformie Telestudent”.

Z tego poradnika dowiesz się jak dodawać i zarządzać Swoimi produktami.

Przed przystąpieniem do dodania pierwszego produktu należy zaznajomić się z dokumentem „Dobre Parktyki dodawania produktów na Platformie Telestudent”.

Twój Sklep → Katalog Produktów

Wybierając z Menu Twój Sklep a następnie Katalog Produktów przechodzisz do listy swoich ofert. Z tego poziomu możesz Aktywować / Deaktywować / Usuwać i co najważniejsze dodawać Produkty.

Twój Sklep → Katalog Produktów → Utwórz

Po wybraniu funkcji Utwórz (dodawanie nowego Produktu) pojawi Ci się formularz podzielony na kilka zakładek:

  • Informacje Podstawowe.
  • Inwentarz.
  • Ceny.
  • Produkty Powiązane.

Wypełnianie formularza możesz zacząć od dowolnej z nich.

Informacje Podstawowe

Zakładka „Informacje Podstawowe” zawiera zestaw najważniejszych parametrów Twojego Produktu.

Informacje Podstawowe – Rodzaj Produktu

Domyślnie podpowiada nam się opcja „Elektroniczny”. Do wyboru mamy także produkt „Fizyczny” i „Pakiet”.

Informacje Podstawowe – Kategoria Produktu

Kliknij w puste pole wyboru a otworzy się lista zdefiniowanych kategorii do których możesz przypisać swoją ofertę. Powinno wybrać się przynajmniej dwie pozycje np. „Webinary / Szkolenia Online” i kategorię tematyczną np. „Couching”.

To pole musi być ustawione jako pierwsze. Jeżeli kategoria po wybraniu nie dodaje się, należy odświeżyć stronę (Ctr+R) by usunąć cache z przeglądarki internetowej dla tego widoku. Gdy ustawisz kategorie możesz przejść do kolejnego kroku czyli wprowadzenia nazwy produktu.

Informacje Podstawowe – Nazwa Produktu

Określ unikalną nazwę swojej oferty. Nazwa powinna zaciekawić i przyciągnąć potencjalnego kupującego. Po wprowadzeniu nazwy można nacisnąć przycisk "Zapisz i zamknij" by z poziomu listy Twoich produktów ustawić go jako "Nieaktywny". Gdy wprowadzisz cały opis Twojej oferty możesz opublikować produkt.

Informacje Podstawowe – Produkt Nadrzędny

Jeżeli aktualnie dodawany produkt jest podrzędny wobec wcześniej dodanego możesz w tym miejscu wskazać ten, który jest jego „rodzicem”.

Informacje Podstawowe – Producent

Pole dotyczy tylko produktów, które posiadają producenta / wydawcę – w większości przypadków pozostaw to pole puste. Jeżeli potrzebujesz określić Producenta a nie ma go na liście – skontaktuj się z nami a my go dodamy.

Informacje Podstawowe – SKU Produktu / Kod Producenta

Pola dotyczą produktów fizycznych – pozostaw je puste.

Informacje Podstawowe – Lista Funkcji / Cech

Bardzo ważne pola. Informacje, które tutaj wprowadzisz pojawią się na samej górze opisu produktu oraz na listach w kategoriach pod obrazkiem wizualizującym ofertę. Używaj języka korzyści, w prostych frazach wyraź najważniejsze dla Klienta cechy / parametry Twojego produktu.

Informacje Podstawowe – Krótki Opis

W 2, 3 zdaniach napisz dlaczego Klient powinien kupić Twój produkt. Używaj języka emocji, tak by po ich przeczytaniu internauta chciał nacisnąć przycisk „Kup Teraz”. Jest to najważniejszy tekst opisu Twojej oferty dlatego postaraj się by był dobrze przemyślany i „dopieszczony”.

Informacje Podstawowe – Obraz Główny

W tym miejscu wgraj obraz (zdjęcie / grafikę) wizualizujący Twój produkt. Zadbaj o to by był spójny z Nazwą Produktu i wzmacniał przekaz. Zgodnie z Dobrymi Praktykami zadbaj o to by wszystkie Twoje obrazy wykorzystywane do wizualizacji produktów na Platformie były w jednakowym stylu, miały takie same czcionki, ikony, logo i zbliżoną kolorystykę.

Informacje Podstawowe – URL Głównego Video

Jeżeli do opisu swojej oferty chcesz zastosować treść video to umieśc tutaj adres do pliku. Zalecamy używanie sprawdzonych serwisów takich jak YouTube czy Vimeo. Nie gwarantujemy, że filmy z innych miejsc będą się prawidłowo wyświetlały.

Informacje Podstawowe – Opis

Główny opis Twojej oferty. Możesz w tym miejscu wstawić dowolna treść. Warto jednak tekst podzielić na bloki i używać nagłówki, wypunktowania, pogrubienia itp. Im bardziej przejrzysty (atrakcyjny wizualnie) będzie tekst – tym łatwiej będzie się go czytało.

Informacje Podstawowe – Dodatkowe Obrazy Produktu

Możesz w tym miejscu dodać dodatkowe obrazy wizualizujące Twoją ofertę.

Informacje Podstawowe – Załączniki

Idealne miejsce by dołączyć plik w .pdf. Sprzedając szkolenie, kurs czy webinar możesz dołączyć Program, Agendę czy jakikolwiek inny załącznik uatrakcyjniający twoją ofertę. Jeżeli tworzysz produkt bezpłatny to w tym miejscu dodaj oferowany plik.

Szczegóły Produktu

W zakładce tej w zależności od rodzaju (kategorii) produktu pojawić się mogą pola opcjonalne. Np w przypadku „Szkolenie Online / Webinar” będą to pola:

  • Prowadzi
  • Prelegenci
  • Najbliższy Termin
  • Data Zakończenia
  • Czas trwania (h)

Warianty

Jeżeli Twój produkt posiada Warianty, np. Bilet Premium, Bilet VIP albo „+2h Konsultacji online” itp. to w tym miejscu możesz je utworzyć.

Warianty – Sufiks Nazwy Produktu

Dodatkowy tekst dodawany na końcu nazwy produktu podstawowego. W przypadku Biletów może to być np. Nazwa Podstawowa: Konferencja Kody Kobiecości – III Edycja, dla wariantów biletów mogą zostać utworzone Sufiksy: Bilet Premium, Bilet VIP albo po prostu Premium, VIP.
Nazwy wariantów w tych przypadkach będą następujące:

  • Konferencja Kody Kobiecości – III Edycja – Bilet Premium
  • Konferencja Kody Kobiecości – III Edycja – Bilet VIP

Warianty – Alias Wariantu

Pozostaw to pole puste, system wygeneruje alias automatycznie.

Warianty – Sufix SKU Produktu

Stwórz dodatkowy kod, który zostanie dopisany do SKU głównego produktu.

Warianty – Lista Funkcji / Cech

Podobnie jak w Produkcie głównym określ najważniejsze korzyści z tego wariantu produktu.

Warianty – Dodatkowe Obrazy Produktu

Możesz dodać obrazy, które będą wyświetlane tylko przy Wariancie.

Warianty – Status

Określ czy Wariant jest włączony (widoczny) dla Klientów.

Warianty – Aktualny Stan Magazynowy / Warianty – Maksymalne Przekroczenie limitu sprzedaży

Podobnie jak w przypadku Produktu głównego.

Warianty – Szczegóły Produktu

Dla każdego Wariantu istnieje możliwość modyfikacji Szczegółów produktu. W przypadku Webinarów np. można ustalić inne godziny wydarzenia czy Prelegentów w zależności od Wariantu Biletu.

Inwentarz

Zestaw danych związanych z oferowanym Produktem. W sekcji „Informacje Podstawowe” umieściliśmy dane widoczne dla każdego, kto przegląda strony Platformy Telestudent – tutaj zarządzasz produktem (status, magazyn, limity sprzedaży) oraz umieszczasz pliki Produktu, które będą udostępnianie Klientom, którzy dokonają zakupu.

Inwentarz – Status Oferty

Włączanie / Wyłączanie widoczności Twojej oferty.

Inwentarz – Minimalna ilość możliwa do zakupu

Standardowo ustawione jest na jeden. Jeżeli chcesz sprzedawać pakiet (np. Biletów) możesz tutaj wprowadzić inną wartość.

Inwentarz – Maksymalna ilość produktu możliwa do zakupu

Ograniczenie ilości sprzedawanych produktów dla pojedynczego Klienta. 0 (zero) oznacza brak ograniczeń.

Inwentarz – Zarządzaj zapasami (magazynem)

Jeżeli chcesz by system pilnował ilości oferowanych produktów (np. Biletów) włącz tą funkcję. W przeciwnym wypadku ilość produktów możliwych do zakupu nie będzie w żaden sposób ograniczona.

Podpowiedź: Jeżeli chcesz w prosty sposób kontrolować ilość wszystkich sprzedanych sztuk produktu z poziomu listy produktów możesz ustawić Zarządzanie Zapasami na włączone i ustawić bardzo dużą ilość produktów na magazynie. W praktyce ograniczenie nie zadziała ale system będzie liczył „zapasy” i w każdym momencie pokazywał ilość pozostałych sztuk.

Inwentarz – Aktualny Stan Magazynowy

Wprowadź ilośc produktów oferowanych do sprzedaży

Inwentarz – Maksymalne Przekroczenie limitu sprzedaży

Jeżeli dopuszczasz przekroczenie sprzedaży ponad stan magazynowy – wprowadź o ile w przeciwnym wypadku pozostaw 0 (zero).

Inwentarz – Ustawienia dotyczące e-produktu

Zestaw parametrów i plików dotyczących Twojego Produktu.

Inwentarz – Ustawienia dotyczące e-produktu – Wgraj Swój Produkt Elektroniczny

Możesz w tym miejscu wgrać plik lub wskazać adres tego pliku – będzie on dostępny dla Klienta po zapłaceniu Zamówienia.

Po naciśnięciu przycisku: Dodaj Nowy Plik lub Link (URL) otworzy się nowe okienko z zestawem parametrów dotyczących Produktu.

Inwentarz – Ustawienia dotyczące e-produktu – Wgraj Swój Produkt Elektroniczny – Product Media

Określ czy Produktem ma być plik czy link do serwisu zewnętrznego (link) takiego jak YouTube czy Vimeo. Jeżeli przechowujesz swoje video w innych serwisach upewnij się, że nasza Platforma je obsługuje.

Uwaga

Pliki Produktu są dostępne tylko po zakupie. Jeżeli używasz Schematu Ceny: Bez Ceny (katalog) to dodawanie w tym miejscu plików nie ma sensu. Jeżeli tworzysz produkt darmowy, niewymagający zakupu dodaj go jako załącznik.

Inwentarz – Ustawienia dotyczące e-produktu – Wgraj Swój Produkt Elektroniczny – Prześlij Plik

Jeżeli powyżej wybrano plik to w tym miejscu możesz go wgrać.

Inwentarz – Ustawienia dotyczące e-produktu – Wgraj Swój Produkt Elektroniczny – Wpisz adres URL pliku do pobrania

Alternatywnie jeżeli wybrano link to w tym miejscu należy go podać.

Inwentarz – Ustawienia dotyczące e-produktu – Wgraj Swój Produkt Elektroniczny – Próbka Produktu

Podobnie jak powyżej tylko dotyczy Próbki Produktu.

Inwentarz – Ustawienia dotyczące e-produktu – Wgraj Swój Produkt Elektroniczny – Grupa Plików

Wiele plików może być w tej samej grupie ale muszą mieć unikalne numery wersji. Dzięki grupowaniu można tworzyć wiele zestawów plików dla jednego produktu.

Inwentarz – Ustawienia dotyczące e-produktu – Wgraj Swój Produkt Elektroniczny – Wersja

Numer wersji danego pliku.

Inwentarz – Ustawienia dotyczące e-produktu – Wgraj Swój Produkt Elektroniczny – Data Wydania

Data Wydania pliku. Bardzo przydatna informacja gdy Produkt zawiera wiele Grup i Wersji plików.

Inwentarz – Ustawienia dotyczące e-produktu – Wgraj Swój Produkt Elektroniczny – Najnowszy

Pole określające czy aktualna wersja pliku jest najnowsza.

Inwentarz – Ustawienia dotyczące e-produktu – Wgraj Swój Produkt Elektroniczny – Opublikowany

Status Danego Pliku. Gdy jest nieopublikowany – nie będzie udostępniony.

Inwentarz – Ustawienia dotyczące e-produktu – Wgraj Swój Produkt Elektroniczny – Hot-linking?

Jeżeli chcesz by produkt był dostępny za pomocą Hot-Link'a możesz włączyć tą opcję.

Inwentarz – Ustawienia dotyczące e-produktu – Wgraj Swój Produkt Elektroniczny – Tagi

Dodatkowe słowa kluczowe klasyfikujące dany plik.

Inwentarz – Ustawienia dotyczące e-produktu – Wgraj Swój Produkt Elektroniczny – Opis Mediów

Dodatkowy komentarz do udostępnianego pliku.

Inwentarz – Ustawienia dotyczące e-produktu – Rodzaj Licencji

Możesz okreslić rodzaj licencji na jakiej udostępniasz swoje Produkty. Jeżeli na liście brakuje licencji, której używasz – skontaktuj się z nami i uzupełnimy listę.

Inwentarz – Ustawienia dotyczące e-produktu – Maksymalna ilość pobrań

Zasadniczo pozostaw tutaj wartość 0 (zero) – bez ograniczeń. Jeżeli z jakiegoś powodu chcesz ograniczyć możlwość wielokrotnego pobierania to możesz tutaj to zrobić. Pamiętaj by w opisie Produktu poinformować Klientów, że możliwość pobierania będzie ograniczona.

Inwentarz – Ustawienia dotyczące e-produktu – Maksymalny okres pobierania

Podobnie jak wyżej tylko dotyczy czasu w którym Klient może pobierać zakupiony Produkt. Pozostawienie tej wartości pustej ustawi możliwość dostępu przez miesiąc!

Inwentarz – Ustawienia dotyczące e-produktu – Dozwolona ilość aktywnych licencji

Określ ile aktywnych licencji jest dozwolonych dla tego produktu. Standardowo podajemy 1.

Inwentarz – Ustawienia dotyczące e-produktu – Podgląd (adres URL)

Wprowadź adres URL podglądu na żywo lub wersji demonstracyjnej.

Inwentarz – Ustawienia dotyczące e-produktu – Tryb podglądu

Wybierz w jaki sposób (jeżeli ma się pokazywać) ma być zrealizowany podgląd.

Ceny – Rodzaj Ceny

Określ w jaki sposób chcesz zarządzać ceną produktu.

Ceny – Rodzaj Ceny – Bez Ceny (katalog)

Produkt nie posiada ceny, wszelkie informacje i pliki dostępne są dla każdego użytkownika. Jest to sposób prezentowania Produktu przeznaczony dla wszelkiego rodzaju instrukcji (jak np. ten dokument).

Ceny – Rodzaj Ceny – Produkt Bezpłatny

Sposób dostarczania Produktu wymagający „dokonania zakupu”. By nabyć Produkt Klient musi zarejestrować się na Platformie. Dzięki temu otrzymasz dane Klientów w tym ich adresy email. Metoda Idealna do budowania listy Potencjalnych Klientów na Płatne Produkty.

Ceny – Rodzaj Ceny – Cena Prosta (stała)

Metoda pozwalająca wprowadzić cenę stałą, jednakową dla Wszystkich Klientów.
W polu Stała Cena należy wprowadzić cenę netto Produktu.
Jeżeli chcesz zrobić Promocję Cenową to w polach: Cena Fabryczna oraz Cena Katalogowa wpisz starą cenę Brutto np. 499.00 zł a w polu Stała Cena wpisz nową (obniżoną) Cenę Netto.
Dzięki temu na karcie Produktu oraz na listach w Kategoriach widoczne będą 2 ceny: Przekreślona wyższa cena oraz nowa aktualna.

Ceny – Rodzaj Ceny – Zmienna cena

Jeżeli chcesz uzależnić cenę Produktu od ilości sztuk i / lub okresu czasu w którym dokonywany jest zakup (np. Biletów) to ta metoda określania cen jest do tego stworzona.
Dodatkowo możesz także określić tutaj modyfikacje ceny dla poszczególnych wariantów (rodzajów – np. Biletów Standard, Premium, VIP).
Oczywiście podobnie jak w przypadku metody Cena Stała możesz zwizualizować promocję cenową za pomocą przekreślonej starej ceny.

SEO

W zakładce tej możesz zmienić meta tagi dotyczące Twojej oferty. Jeżeli nie wiesz co to jest – pozostaw wszystkie pola bez zmian.

Produkty Powiązane

Wskaż w tej sekcji słowa kluczowe odpowiadające twojej ofercie. Będą one wykorzystywane do wyszukiwania Produktów Powiązanych. Używaj słów / fraz w liczbie pojedynczej i bezosobowo, np. „couching”, „rozwój osobisty”, „prokrastynacja” itp.