Dobre Parktyki dodawania produktów na Platformie Telestudent

Dobre Parktyki dodawania produktów na Platformie Telestudent

Dobre praktyki
  • 11 wskazówek jak napisać bardzo dobrą ofertę produktu
  • Zasady umieszczania materiałów graficznych i video
  • Pliki w opisie oferty
  • Szczegóły Produktu

Zanim dodasz swoje produkty na Platformę Telestudent pamiętaj, że ofertę kierujesz do osób w różnym wieku, z różnym wykształceniem, przekonaniami, osobowością, zainteresowaniami, pochodzeniem czy miejscem zamieszkania. Postaraj się by wszelkie informacje, które przedstawiasz były pisane językiem zrozumiałym dla każdego i jak najlepiej określały to co chcesz przekazać.

W artykule tym znajdziesz następujące zagadnienia:

  • 11 wskazówek jak napisać bardzo dobrą ofertę produktu.
  • Zasady umieszczania materiałów graficznych i video.
  • Pliki w opisie oferty.
  • Szczegóły Produktu.

Przedstawiamy zestaw podstawowych wskazówek, które warto zastosować by potencjalni Klienci chętniej kupowali Twoje produkty.

Przed przystąpieniem do dodawania oferty zapoznaj się z sekcją „Dobre Praktyki przy dodawaniu produktów”.

Nie kopiuj opisu produktu z innych miejsc w sieci. Zadbaj o to, by treść umieszczona na Platformie Telestudent była unikalna i przygotowana zgodnie z poniższymi wskazówkami.

11 wskazówek jak napisać bardzo dobrą ofertę produktu

1 - Najważniejsza cecha Twojej oferty

Zastanów się co wyróżnia Twój produkt na tle innych dostępnych na Platformie i na całym rynku.

  • Czym chcesz przyciągnąć potencjalnych Klientów by kupili szkolenie, webinar czy e-booka właśnie od Ciebie? Co jest Uniwersalną Wartością Handlową (UWH) Unikalnym Punktem Sprzedażowym ( USP) Twojego produktu?
  • Być może chcesz konkurować ceną / jakością / wartością / unikalnością materiału a może extra konsultacjami czy materiałami dodatkowymi?
  • Jak bardzo Twoja oferta różni się od konkurencji?

Znajdź tę jedną cechę i oprzyj na niej cały przekaz swojej oferty.

2 - Nagłówek / Nazwa produktu

Wymyśl na tyle mocną nazwę swojego produktu, by od razu przykuć uwagę, zaciekawić i „zmusić” Klienta by kliknął właśnie w Twój produkt. Klienci przeglądający oferty produktów w danej kategorii wyszukują takie, które ich zaciekawią, spowodują, że nie będą mogli się oprzeć, by sprawdzić co kryje się pod nazwą. Pamiętaj, że ogromną rolę odgrywa tutaj spójność obrazu z treścią. Nazwa produktu i obrazek wizualizujący powinny stanowić jedną spójną całość.
Uwaga.
Nazwa produktu nie może wprowadzać w błąd!
To co komunikujesz musi być zarówno przykuwające uwagę, i ciekawe, ale jednocześnie zgodne z prawdą.

3 - Korzyści

Opis produktu rozpoczynamy od wskazania kilku (maksymalnie pięciu) potencjalnych korzyści dla Klienta. Najlepiej zacząć od wypisania sobie wszystkich możliwych cech Twojego produktu, a potem wybrać te najważniejsze i wyrazić je za pomocą języka korzyści. Podejdź do tego procesu bardzo krytycznie, ponieważ jest kluczowy. Wciel się na chwilę w role swojego potencjalnego Klienta i szczerze odpowiedz sobie czy rzeczywiście dostarczysz obiecywanych korzyści swoim produktem. Ważne jest by frazy, które zastosujesz sformułowane zostały klarownym językiem i nie pozostawiały pola na rozmaite interpretacje. Zadbaj o precyzję:  np. zamiast pisać: „szybko nauczysz się ...” lepiej użyj formuły „nauczysz się … w 3h” albo „Już po 3h opanujesz ...”.

4 - Emocje

Dobra oferta powinna odnosić się do emocji Kupującego. Każdy produkt powinien rozwiązywać jakiś problem Klienta. Unikaj skomplikowanych i mądrze brzmiących sformułowań, naukowego języka, czy metajęzyka, bo narazisz się na niezrozumienie. Zamiast tego napisz wprost jaką konkretną wartość przekażesz. Klienta może nie interesować, że zastosujesz np. „metody coachingowe”, ponieważ może nie zrozumieć co to dla niego oznacza w praktyce. Zamiast tego poinformuj go, że gdy wdroży to czego dowie się na szkoleniu to:

  • „przestanie tracić czas i pieniądze przez ciągłe odkładanie na później (prokrastynację)”,
  • „będzie skutecznie zarządzał zespołem i skończą się problemy z rotacją pracowników”,
  • „będzie umiał napisać / opowiedzieć historię, która sprzedaje”.

Warto zwracać uwagę na „straty”, „niedogodności”, trudności”, których teraz doświadcza Klient, a po zakupie Twojego produktu przestanie cierpieć z ich powodu. Im bardziej emocjonalny opis stworzysz tym większe wrażenie uzyskasz. Zachowaj jednak ostrożność, by obietnice pozostały realne.

5 - Wzbudź pożądanie

Początek opisu produktu musi być najmocniejszy. Wskaż to, co jest najważniejsze dla Klienta możliwie najprostszym i jednocześnie emocjonalnym językiem. Klient został zaciekawiony Nazwą, otrzymał listę korzyści, uruchomione zostały emocje – teraz czas na wzbudzenie pragnienia zakupu.  Pierwsze dwa, trzy zdania opisu muszą wywrzeć takie wrażenie, by już nie musiał czytać reszty. To od Ciebie zależy, czy już w tym momencie naciśnie przycisk „Kup Teraz”.

6 - Referencje

Udowodniono, że testimoniale (prawdziwe referencje Twoich zadowolonych Klientów) są potężnym narzędziem sprzedażowym. To one dodają wiarygodności Tobie i Twojej ofercie. Są „obiektywnym” głosem w sprawie Twojego produktu. Jeżeli posiadasz referencje od swoich Klientów i wyrazili on zgodę na ich wykorzystanie, koniecznie zamieść je w opisie swojej oferty.

7 - Naturalność

Klienci kupujący w internecie szukają wiarygodności, naturalności i autentyczności. Nie używaj języka ani zbyt usztywnionego, formalnego, przesadnie grzecznego, ani niegrzecznego, byle jakiego, potocznego. Bądź sobą, im więcej naturalności będzie w Twoich opisach tym lepiej Twoja oferta zostanie odebrana.

8 - Grupa docelowa

Musisz wiedzieć Kto Jest Twoim Klientem. Dostosuj język i materiały graficzne do swojej grupy docelowej. Przykładowo, jeżeli odbiorcą Twojego produktu są nauczyciele akademiccy, nie pisz do nich jak do nastolatków i odwrotnie. Naturalność i autentyczność w kontekście grupy docelowej może oznaczać zupełnie co innego.

9 - Podsumowanie

Każda oferta powinna zawierać podsumowanie. Są osoby, które pobieżnie przejrzą Twoją ofertę a skupią się właśnie na podsumowaniu i na jego podstawie podejmą decyzję zakupową. Również Ci, którzy przeczytali wszystko mogą zostać „ostatecznie przekonani” właśnie na jego podstawie.
Na podsumowanie zostaw sobie również jakiegoś „Asa w rękawie” typu: „Tylko dzisiaj ...”, „Oferta ważna tylko do ...”, „W prezencie dostaniesz ...” itd.

10 - Call To Action

Napisz czego oczekujesz od Klienta. Platforma ma zdefiniowane przyciski „Kup Teraz” ale Ty również możesz napisać czego oczekujesz. To zawsze pomaga podjąć decyzję zakupową.

11 - Prawda

Pamiętaj, że absolutnie nie możesz wprowadzać Klienta w błąd. Jeżeli informujesz, że promocja obowiązuje do dnia … do godziny … to musi być to prawda. Jeżeli kilka dni później Klient zobaczy, że promocja, która miała się zakończyć obowiązuje nadal straci do Ciebie zaufanie i być może już nigdy nic więcej nie kupi.

Powyższe wskazówki zostały opracowane na podstawie książki Adriana Kołodzieja „10 żelaznych zasad Marketingu”.

Zasady umieszczania materiałów graficznych i video

Oferta produktu składa się przynajmniej z 2 ważnych elementów: opisu produkt i fotografii / grafiki. Na temat dobrych praktyk związanych z opisem napisaliśmy powyżej. Teraz dowiesz się jak uatrakcyjnić swoją ofertę elementami graficznymi i video.

Prawa autorskie

Umieszczając jakiekolwiek pliki na Platformie musisz mieć do nich prawa majątkowe.
Jeżeli wykorzystujesz własne zdjęcia, grafiki czy video nie ma żadnego problemu.
Jeżeli wykorzystujesz twórczość osób trzecich zadbaj o to by uzyskać zgodę na ich wykorzystanie.
Możesz również korzystać z banków darmowych zdjęć / grafik / video jeżeli licencje tych materiałów pozwalają na wykorzystanie komercyjne. W Twoim interesie jest by to dobrze sprawdzić i uniknąć posądzeń o nielegalne wykorzystanie czyjejś własności. Więcej dowiesz się z artykułu "Jak legalnie wykorzystywać zdjęcia i grafiki z sieci?".

Zawartość materiałów graficznych

Pamiętaj, że z Platformy Telestudent korzystają osoby w różnym wieku i wyznające różne systemy wartości.  
Przekaz płynący z Twoich materiałów nie powinien nikogo gorszyć ani wzbudzać negatywnych emocji i skojarzeń. Grafiki powinny być czytelne i wyraźne by nie sprawiać internautom problemów z ich odczytaniem. To w Twoim interesie jest by były prawidłowo interpretowane i  spójne z pozostałą częścią oferty. Jeżeli masz kilka różnych ofert na naszej Platformie postaraj się zachować podobieństwo pomiędzy nimi, używaj grafik w takim samym stylu, szablonie, stosuj te same czcionki czy ikony tego samego typu.

Materiały video

Platforma Telestudent umożliwia umieszczenie opisu oferty w postaci filmu. To bardzo dobra praktyka, która z jednej strony ułatwia potencjalnym Klientom zapoznanie się z ofertą, a jednocześnie daje sprzedającemu możliwość dostarczenia bardziej atrakcyjnej formy.
Korzystaj z video jak najczęściej – zwiększysz tym mocno szanse na sprzedaż.

Jeżeli Twoim produktem jest szkolenie video albo webinar to Klient ma możliwość poznania Twojego głosu i sposobu mówienia. Dla wielu osób może to być element decydujący o zakupie. Dlatego postaraj się w tych materiałach prezentować się jak najlepiej zarówno wizualnie, jak i merytorycznie i warsztatowo. Skontaktuj się z nami, jeśli potrzebujesz szkolenia z zakresu wystąpień przed kamerą, a nasi specjaliści chętnie Ci pomogą.

Pliki w opisie oferty

Każda oferta prezentowana na Platformie Telestudent może zostać uatrakcyjniona poprzez dodatkowe pliki, np. pdf, .doc, .xls, .ppx. Można to wykorzystać do dostarczenia „bezpłatnego fragmentu” albo do zaprezentowania szczegółowych informacji w postaci tabel czy grafik. Jeżeli chcesz przeprowadzić kwalifikacje na kurs to możesz tutaj umieścić zestaw pytań, test, który potencjalni Klienci muszą wypełnić nim dokonają zakupu.

Szczegóły Produktu

Niektóre typy produktów posiadają możliwość wprowadzenia informacji dodatkowych. Jeżeli organizujesz szkolenie online albo webinar zadbaj by uzupełnić dane z nim związane takie jak:

Prowadzi: Imię i Nazwisko prowadzącego, można też dodać opis.
Najbliższy Termin 2020-09-14 10:00
Data Zakończenia 2020-09-15 18:00
Czas trwania (h) 16