Jak Ustawić Kody Rabatowe na Platformie Telestudent

Jak Ustawić Kody Rabatowe na Platformie Telestudent

Kody rabatowe
  • Jak ustawić rabat kwotowy?
  • Jak ustawić rabat procentowy?
  • Jak ustawić rabat na pojedynczy produkt?
  • Jak ustawić rabat na wszystkie produkty?
  • Jak ustawić rabat na grupę produktów?

Na te i wiele innych pytań związanych z ustawianiem rabatów znajdziesz odpowiedź w tej instrukcji.

Platforma Telestudent umożliwia sprzedaż produktów elektronicznych z zastosowaniem kodów rabatowych. Aby wygenerować kody dla konkretnego produktu należy najpierw go dodać. Jeżeli jako Partner Platformy chcesz utworzyć kody dotyczące wszystkich produktów jakie oferujesz możesz to zrobić w dowolnym momencie.
Kody Rabatowe dostępne są w Panelu Partnera pod adresem: https://telestudent.pl/panel/ (Twój Sklep->Kupony). Aby dodać nowy Kupon (Kod Rabatowy) należy nacisnąć przycisk „+Utwórz”.

Coupon

To najważniejsza sekcja Formularza. Dzięki wprowadzonym tutaj danym utworzysz Kupon (Kod Rabatowy).

Nazwa Kuponu *

Nazwa Kuponu jest widoczna tylko dla Ciebie. Ustal taką, która jednoznacznie opisuje dany kod rabatowy. Warto stosować precyzyjne nazwy typu: „20% – akcja Black Week 2021 – Kurs XXX”. Ułatwi Ci to w przyszłości zarządzanie kodami.

KOD Kuponu *

Unikalny kod, który gdy zostanie użyty w procesie zakupowym upoważni do określonego rabatu. Zalecamy stosowanie kodów pisanych wielkimi literami oraz cyframi. W zależności od celu możesz stosować proste kody typu „RABAT20”, „BLACKWEEK” albo trudne (gdy kody przydzielane są wybranym Klientom) jak np. „F5T7GFT33”. Kod nie może zawierać spacji.

Limit na Klienta

Wskaż ile razy dany kod / kupon może być użyty przez jednego użytkownika. Zalecamy by ustawić wartość 10. Dlaczego? Jeżeli Klient z jakiegoś powodu „porzuci koszyk” jego limit zostanie zmniejszony. Warto pozwolić mu kolejny raz dokończyć transakcję. Jednocześnie w zależności od tego czy ustawiamy kod ogólny dla wszystkich produktów czy indywidualny dla jednego wybranego warto ustawić ta wartość z rozwagą.
Dlaczego?
Jeżeli chcesz aby Klient mógł przy pomocy kodu kupić jeden dowolny Twój produkt i nie chcesz wskazywać osobnych kodów dla każdego z nich to wygeneruj kod ogólny ale z niskim limitem. W takim przypadku celowe jest ustawienie tej wartości na 1.

Ilość Kuponów

Określ liczbę kuponów o tym kodzie, które ma zaakceptować system. Jeżeli chcesz by określona ilość Klientów mogła wykorzystać kupon wpisz tą ilość z niewielkim zapasem. Jeżeli chcesz by każdy Klient mógł skorzystać z kuponu wpisz relatywnie dużą wartość np. 1000 albo 10000 – tak by nikomu „nie zabrakło” kuponów.

Status *

Status kuponu określa czy jest on aktywny czy nie.

Zniżka

Określ rodzaj i wartość zniżki / rabatu. Jeżeli zaznaczysz „PLN” to w polu wpisz kwotę rabatu np. „10” (zł). Jeżeli zaznaczysz „%” to wpisz ile procent rabatu ma przyznawać kod, np. „20%”.

Wymagany Minimalny Zakup

Jeżeli chcesz by rabat był przyznawany po osiągnięciu jakiejś minimalnej kwoty zakupu to określ ją to w tym miejscu.

Maksymalna możliwa zniżka

Jeżeli chcesz ograniczyć kwotę rabatu możliwą do osiągnięcia przy wykorzystaniu tego kuponu wprowadź ją w tym miejscu.

Ogólny Limit Rabatów

Jeżeli chcesz ograniczyć łączną kwotę rabatów dla wszystkich Klientów przy wykorzystaniu tego kuponu możesz ją określić w tym miejscu.

Zastosuj te reguły

W tym miejscu określasz czy kod ma zastosowanie dla wszystkich Twoich produktów czy tylko dla wybranych (przynajmniej jednego).

Data Rozpoczęcia

Określ od kiedy kupon ma być aktywny.

Data Zakończenia

Określ datę końcową ważności tego kuponu.

Opis

Możesz w tym miejscu szczegółowo opisać swój kupon.

Filters

Guest Setting

Określ czy pozwalasz na użycie kodu przez dowolnego Klienta czy tylko przez zarejestrowanego na Platformie. Zalecamy pozostawienie opcji „Both”.

User Categories, Detect Geolocated Address, Address to Match, Country, State, District, ZIP Code, Manufacturers

Zalecamy pozostawienie tych opcji w wartościach domyślnych zaproponowanych przez system. Są to zaawansowane ustawienia związane z geolokalizacji i wymagają  ostrożności. Jeżeli masz potrzebę ograniczenia ważności Twojego kuponu do rejonu świata lub kraju skontaktuj się z nami – sprawdzimy czy jesteśmy w stanie to zrealizować.

Product Categories

Jeżeli chcesz by kupon był ważny tylko dla produktów należących do jakiejś kategorii możesz ją w tym miejscu wskazać. Praktyczne dla zawężenia rabatu np. tylko na kursy online albo tylko na ebooki.

Minimum Quantity

Jeżeli chcesz by kupon był ważny przy zakupie „co najmniej x sztuk produktów” określ to w tym miejscu. Wartość „0” oznacza brak limitów z tego powodu.

Maximum Quantity

Jeżeli chcesz by kupon mógł być zastosowany do nie więcej niż określona ilość produktów w koszyku – wskaż ta liczbę tutaj. Wartość „0” oznacza brak limitów z tego powodu.

Products

Jeżeli w polu „Zastosuj te reguły” wskazano „Dla Wybranych Produktów” określ w tym miejscu, których konkretnie produktów ma dotyczyć kupon. Dla jednoznacznego wskazania produktu stosuje się tutaj jego id, które można sprawdzić w Twój Sklep->Katalog Produktów. Id danego produktu podany jest w nawiasie przy nazwie.