Płatne Newslettery i Kursy na email

Płatne Newslettery i Kursy na email

W ostatnim czasie bardzo dużą popularnością cieszą się rozwiązania edukacyjne maksymalnie ułatwiające korzystanie ze specjalistycznej wiedzy. Takimi prostymi i bardzo skutecznymi narzędziami są newslettery i kursy mailowe. Technicznie są to rozwiązania do siebie bardzo zbliżone, różnią się jednak zasadniczo w kwestii odbioru produktu przez Klienta i formą przygotowywanej treści.

Płatne Newslettery

Niezależnie od tego w jakim modelu biznesowym chcesz stworzyć swój Newsletter charakteryzuje się on tym, że jest cykliczny i przynajmniej w założeniach będzie tworzony „zawsze”. Osoba, która decyduje się zapisać na Twoją listę ma prawo spodziewać się wiadomości:

  • przychodzących w ściśle określonych dniach a nawet godzinach,
  • w jednolitej formie graficznej,
  • pisanych językiem zrozumiałym dla grupy docelowej (często metajęzykiem jeżeli piszesz do specjalistów).

Modele biznesowe płatnych newsletterów

  • Płatny dostęp do newslettera. W tym modelu osoba, która chce skorzystać z Twojej wiedzy płaci abonament (miesięczny, kwartalny, półroczny lub roczny) i po opłaceniu zamówienie zostaje dodana do listy subskrybentów. Możesz działać w takim modelu gdy masz już rozpoznawalną markę lub jeżeli dostarczasz bardzo unikalną wiedzę trudną do zdobycia w prosty sposób.
  • Newsletter sponsorowany. Pozwalasz zapisać się każdej zainteresowanej osobie za darmo. W mailach dostarczasz reklamy firm/produktów. Ten model opłaca się gdy masz dużą bazę subskrybentów i Twój newsletter jest znany na rynku. Przy mniejszych projektach możesz mieć duży problem ze znalezieniem sponsorów.
  • Płatna rozszerzona wersja newslettera. Bardzo popularna forma zarabiania na newsletterze. Na bezpłatną wersję zapisać się może każdy. Za dostęp do unikalnej treści, rozwiązań zadań, dodatkowe wskazówki pobierasz abonament. Jest to dobre rozwiązanie dla każdego kto zaczyna. Bezpłatną wersją pozwalasz się poznać swoim czytelnikom, zdobywasz autorytet i łatwo możesz zachęcać do skorzystania z płatnej wersji. W zależności od branży / tematyki / grupy docelowej ilość osób korzystających z płatnej wersji waha się od 2% do nawet kilkudziesięciu %.
  • Newsletter z ofertami affiliacyjnymi. Idealne rozwiązanie dla osób uwielbiających wyszukiwać ciekawe oferty rynkowe. Taki model świetnie sprawdza się w przypadku poszukiwanych produktów takich jak „tanie loty”, ale również w przypadku osób zainteresowanych produktami eksluzywnymi czy kolekcjonerskimi. Zarabiasz wyszukując oferty interesujące Twoich odbiorców i wstawiając w mailach tzw. linki affiliacyjne albo dedykowane kody rabatowe. Gdy ktoś z Twojej listy dokona zakupu otrzymujesz prowizję.
  • Kombinacje modeli. W praktyce warto wykorzystywać wszystkie możliwości by zarabiać na tworzeniu treści. By zbudować bazę dostarczaj bezpłatną wersję, oferuj wersję rozszerzoną – płatną, szukaj sposnorów na swój newsletter i jeżeli to możliwe korzystaj z affiliacji np. polecając wartościowe produkty.

Jak zacząć?

Podobnie jak z każdym produktem, który chcesz wprowadzić na rynek, zacznij od zbadania potrzeb klientów i analizy konkurencji. Gdy podejmiesz już decyzję o stworzeniu newslettera możesz założyć go na naszej platformie. By to zrobić zostań naszym Partnerem – Zarejesteruj się jako Partner (Sprzedawca).

Dostarczymy Ci wszystkie potrzebne narzędzia za darmo. Twoją jedyną inwestycją będzie zakup domeny internetowej, na której „powieszona będzie” Twoja oferta.  Więcej na temat tworzenia stron sprzedażowych znajdziesz w artykule: „Jak stworzyć skuteczną stronę sprzedażową?”. Dzięki naszej Platformie przygotujesz ładną / skuteczną stronę zapisu i od razu możesz zacząć działać. Jeżeli Twój newsletter ma być tylko płatny to zamiast formularza zapisu umieść przycisk „Kup Teraz”, który prowadzić będzie do produktu: „Płatny newsletter”.

Oprogramowanie dostarczane na Platformie Telestudent umożliwia Ci wysyłanie dowolnej ilości newsletterów zarówno płatnych jak i bezpłatnych.

Płatne kursy na email

Od strony technicznej realizacja płatnych kursów wiele nie różni się od newsletterów. Najważniejsza jest jedna: kurs jest przygotowany z góry i każdy może go kupić w dowolnym momencie. Zawsze zacznie otrzymywać maile od pierwszego do ostatniego w ściśle określonych odstępach czasu. Zapis na kurs połączony jest z tzw. autoresponderem czyli programem, który dba by wysyłać sekwencje maili wg ściśle określonych parametrów. Przykładowo, Twój kurs ma 10 lekcji, chcesz by kursant otrzymywał je systematycznie co 3 dni. 11-ty mail ma przyjść następnego dnia po 10-tym – chcesz w nim podziękować za udział i zapraszasz na kolejny poziom.

Modele biznesowe kursów na email

  • Kurs płatny. Sprzedajesz dostęp do kursu i każda osoba, która kupi dostęp otrzyma sekwencję porad na email. Idealne rozwiązanie gdy masz swoją społeczność i zbudowaną markę osobistą. Może to być kolejny Twój produkt, wersja albo element lejka sprzedażowego.
  • Kurs bezpłany (lejek). Tworzysz bezpłatny kurs na który może zapisać się każdy zainteresowny (lead magnet). W trakcie lub na końcu kursu oferujesz dostęp do kolejnego poziomu (płatnego). Idealnie sprawdza się gdy chcesz zdobyć zaufanie / wiarygodność i pozyskać osoby, które Ciebie jeszcze nie znają na płatną wersję.
  • Model mieszany. Podobnie jak w przypadku płatnych newsletterów zawsze warto podnosić wartość swojej pracy. Wersja płatna może zawierać wskazówki do rozwiązywania zadań, dodatkowe materiały, dostęp do zamkniętej grupy na FB czy osobiste konsultacje z autorem.

Co zawiera kurs na email?

Kursy na email mogą mieć różną formę. Najczęściej spotykane to porady tekstowe oraz nagrania video. Maile mogą zawierać zadania do wykonania, linki do aplikacji sprawdzających wiedzę (testy), infografiki, pliki audio i inne. Wszystko zależy od inwencji twórcy.

Jak zacząć?

Podobnie jak w przypadku płatnego newslettera zacznij od zbadania potrzeb klientów. Gdy upewnisz się, że Twój produkt jest potrzebny zaplanuj kurs jak każdy inny. Dopasuj jego formę do postaci maili. Zdecyduj czy będzie to od razu produkt płatny czy element lejka. Wszystko co jest potrzebne do zrealizowania kursu od strony technicznej znajdziesz na Platformie. Przygotuj landing page, dodaj produkt w swoim Panelu sklepowym i zarabiaj.

Podsumowanie

Płatne newslettery i kursy na email to bardzo popularna i prosta w realizacji forma zarabiania na wiedzy. Niezależnie od tego na którą się zdecydujesz (może na obie) pamiętaj by systematycznie pytać swoich Klientów o opinię, poprawiaj co jest niezrozumiałe, dopracowywuj formę i dbaj o wysoką jakość merytoryczną. Dzięki takiemu podejściu będziesz mieć stały dopływ Klientów chętnie polecających Ciebie innym. Zarówno newsletter jak i kurs może być elementem Twojego lejka sprzedażowego, który zapewni Ci wysoką konwersję na droższe produkty.

Dzięki Platformie Telestudent możesz zacząć działać nie ponosząc żadnych kosztów (warto kupić domenę internetową), wystarczy dobry pomysł i motywacja do jego zrealizowania.


Drukuj   E-mail